Friday 6 July 2012

ေမာ္ခ်ီးတိုက္ပြဲအၿပီး KNPP အင္တာဗ်ဴး

ကရင္နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ (KNPP) နဲ႕ ျမန္မာအစိုးရတို႕ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဇြန္လ (၉) ရက္ေန႔မွာ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပြဲအၿပီး ပစ္ခတ္ရပ္စဲထားတဲ့ ကာလအတြင္း ဇြန္လ (၂၈) ရက္မွာ တိုက္ပြဲျပန္လည္ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ ပစ္ခတ္ရပ္စဲကာလအတြင္း ပထမဆုံးအႀကိမ္ ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္ ေမာ္ခ်ီးေဒသဘက္မွာ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။  
တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားမႈနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ကူးဒူ မွ ကရင္နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ (KNPP) အတြင္းေရးမွဴး(၂) ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္ကို ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ကူးဒူ ။     ။ မေန႔က ေမာ္ခ်ီးမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္တယ္လို႔ ၾကားေနရပါတယ္  ဘယ္လိုကေနစျဖစ္လဲဆိုတာ အေၾကာင္းရင္းကို ေျပာျပေပးလို႔ ရမလား။


ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။      ။ လမ္းေၾကာင္းထဲမွာဘဲသြားမယ္ က်ေနာ္တို႔တပ္ေတြကေတာ့ လုပ္ရွားတဲ့ နယ္ေျမေပၚမွာရွိေနမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့မွ အၾကမ္းျဖင့္ေပါ့ေနာ္ သေဘာတူညီထားတာရွိတယ္ဆိုေတာ့ ခုတပ္ေတြကေမာ္ခ်ီးနဲ႕ ၁၄မိုင္ ၁၅ မိုင္ေလာက္ကို ေဝးတဲ့ ေတာထဲကိုေပ့ါေနာ္ ေရာက္လာတယ္ ေရာက္လာေတာ့ က်ေနာ္တို႔က  နယ္စပ္ လံုျခံဳေရးဝန္ႀကီးကို စၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းၾကားတယ္၊ သတင္းပို႔တယ္ စစ္တပ္ေတြကြ်ံလာၿပီ နဂိ္ုက သူတို႔က လမ္းအတိုင္းသြားမယ္ ဟိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းဘဲေပါ့ေနာ္ ရိကၡာသယ္ယူတာတို႔ ဘာတို႔ ညာတို႔ေပါ့ ဒါေတြ လုပ္မယ္ ေပါ့ လံုျခံဳေရးတို႔ဘာတို႔ လိုမယ္ ဒါေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံထားပါတယ္ ဒါမဲ့ အခုက ဟိုးတပ္စခန္းနဲ႕ အေဝးႀကီးေပါ့ေနာ္ ေတာထဲကိုေရာက္လာတဲ့ အခါမွာ က်ေနာ္တို႔က အေၾကာင္းၾကားလာတဲ့ အခါမွာ အဲဒါသူတို႔တပ္မဟုတ္ဘူး အဲလိုေျပာတယ္ ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲမွာ မေန႔က မနက္၁၀နာရီေလာက္ေပါ့ ဒီပို႔ေဆာင္ေရးခရီးမွာ နည္းနည္းတိုက္ပြဲျဖစ္သြားတယ္။ သုံးေလးငါးေယာက္ေလာက္ေတာ့ နည္းနည္းထိသြားႏို္င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့လဲ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ အစိုးရနဲ႕ အဆက္အသြယ္ေတြျပန္လုပ္တယ္ေလ အဲဒီေနာက္မွာ သူတို႔လဲ သေဘာေပါက္ပါတယ္ အခုလို အာ.. ဒါကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမွာလဲ ေအာက္ေျခမွာေပါ့ ရဲေဘာ္တို႔ အယူအဆေတာ့ ဒီအျမင္မွားမွဳေလးေတြေပါ့ေနာ္ ဒီလိုမ်ိဳးအေသးအမႊား ကိစၥေလးေတြရွိတယ္။ တိုက္ပြဲအႀကီးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလိုမ်ိဳးေပါ့ေနာ္ ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ နွစ္ဖက္ျပန္ၿပီးေတာ့ ထိန္းၾကဖို႔ေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကတာေပါ့ ျပႆနာကေတာ့ သူတို႔လဲတိုက္ပြဲျဖစ္ၿပီးမွာ အခုေတာ့ သူတို႔ တပ္ရင္းေမာ္ခ်ီးဖက္ျပန္ေရာက္သြားၿပီ။
ကူးဒူ။   ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီတပ္ရင္းက ဘာတပ္ရင္းလဲ မသိဘူးခင္ဗ် ။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။      ။ ၅၃၀ ထင္တယ္ ။
ကူးဒူ ။    ။  ၅၃၀ အဲဒီ ဒီေမာ္ခ်ီးမွာ ထိုင္တဲ့တပ္ဘဲေနာ္။  
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။       ။ ေမာ္ခ်ီး ၅၃၀ က ဘယ္မွာလဲမသိဘူး ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ … သူ႔စခန္းရွိတဲ့ေနရာ သူျပန္သြားတယ္လို႔ေျပာတာေလ။
ကူးဒူ။     ။ ေနာက္ဆရာတို႔ အဲဒီမ်ိဳး ျပန္ညွိအခါက်ေတာ့  ေျပလည္မွဳရွိလား။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။       ။ ေအေပါ့ အခုလက္ရွိကေတာ့ ထပ္မျဖစ္ဘူးေပါ့ေနာ္ ဒါေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ေပၚေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ အဆက္အသြယ္လုပ္ေနၾကတာေပါ့ ေနာက္ဆက္ၿပီးမွ မျဖစ္ဖို႔ ဘာတို႔ ညာတို႔ေပါ့ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ဆံေရးရံုးက လဲဆက္ရွိေနေသးတယ္ေလ။ ဒါ့အျပင္က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုမ်ိဳး ပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ေပါ့ေနာ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖို႔ အဖြဲ႕ေတြလည္း ဒီကေန႔အဲဒီေဆြးေႏြးမွဳအေၾကာင္းေတြ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ေနာ္ ဖြဲ႔ဖို႔ ေပါ့ သူတို႔ဖက္ကလူလဲ ပါမယ္ ကိုယ့္ဖက္ကလူလဲ ပါမယ္ေပါ့ေနာ္ ဆိုေတာ့ အေျခအေနကေတာ့ သိပ္ တင္းတင္းမာမာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ဒါကေတာ့ ဟို အဖြဲ႔တိုင္းမွာေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳးဘဲ ေအာက္ေျခေတာ့ မထိတထိျဖစ္တာေလးေတာ့ရွိမွာေပါ့။
ကူးဒူ။     ။  ေနာက္ဒီ ဆရာအေနနဲ႕ ဒီလိုမ်ိဳးတိုက္ပြဲျဖစ္တာက ဟို အေျခအေနက ဘယ္လိုလာလဲဆိုဆရာအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳးျမင္လဲေပါ့ေနာ္

ေကတီမွ KNPP အတြင္းေရးမွဴး (၂) ဦးေအာင္ဆန္းျမင့္အား အင္တာဗ်ဴးေနစဥ္ (ဓါတ္ပံု-ေကတီ)
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။       ။ ဒါကေတာ့ ခုနေျပာသလိုဘဲေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႔က လက္နက္ကိုင္ထားၾကတယ္ဆိုေတာ့ အခုအဲဒီအပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးကို က်ေတာ္တို႔က တည္ၿငိမ္ေအာင္ႀကိဳးစားေနတယ္ေလေနာ္ အဲဒီအပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးကို ခိုင္မာေအာင္ က်ေနာ္တို႔ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕လုပ္ေနပါတယ္ အခုလဲ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ပါဝင္တဲ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ကို က်ေနာ္တို႔ ဖြဲ႔ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတယ္ က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာလဲ ဒီေန႔ဘဲ က်ေနာ္တို႔ အဲဒါကိုတိုင္ပင္ေဆြးေႏြးတယ္ သူတို႔ဖက္ကလဲ ဖြဲ႔ဖို႔ရွိတယ္ေပါ့ ရွိတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ အာ.. ဒီပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးေပါ ေနာက္ဒါမ်ိဳးေတြမျဖစ္ေအာင္ေပါ့ သူဖက္ကိုယ့္ဖက္ကို ထိန္းသြားႏိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဒါအျပင္က်ေနာ္တို႔က လူထုအဖြဲ႔အစည္းေတြ.. လူငယ္အမ်ိဳးသမီးေပါ့… ရပ္မိရပ္ဖေတြပါဝင္တဲ့ ... ေဒသေလ့လာေစာင့္ၾကည့္အဖဲြ႔ ေတြလဲရွိသြားမယ္ ရွိရင္ ဒါကေတာ့ နဲနဲ ဘယ္တပ္ကေတာ့ နည္းနည္းမွားေနျပီ လြန္ကြ်ံေနတယ္  သူတို႔လဲ အဲလိုတင္ျပလို႔ရတယ္ေလ ဆက္ၿပီးမွထိန္းသြားဖို႔ရွိပါတယ္ ေနာက္ သူတို႔ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႕ က်ေနာ္တို႔ဒီေန႔ဆက္သြယ္ ရေတာ့ သူတို႔လဲ ထိန္းသြားမယ့္အေနအထားနည္းနည္းရွိပါတယ္ ေနာက္က်ေနာ္ တို႔ဖက္ကလဲ ဆက္ၿပီးမွမျဖစ္ဖို႔ေပါ့ေနာ္ ထိန္းသြားဖို႔ရွိပါတယ္ ဆိုေတာ့ အဓိကက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ဟို သေဘာတူထားတဲ့အတိုင္း ဒီလိုမ်ိဳးေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႔ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဟို ျပႆနာမရွိပါဘူး ကူးဒူ။     ။ ေနာက္အခုသူတို႔တပ္က အင္အားဘယ္ေလာက္ရွိလဲမသိဘူးဆရာ ။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။      ။ ေအအဲဒီမွာျဖစ္တာခါက်ေတာ့ သူတို႔ဟို အထဲက တပ္မွဴး အထဲထဲ က တပ္မွဴးေတြကေျပာေတာ့ သူတို႔အင္အား ၁၀၀ ေက်ာ္နဲ႕လာတယ္လို႔ေျပာတာဘဲ ဒါမဲ့ သူတို႔ေျပာတာကေတာ့ အဲဒီမွာ ေမာ္ခ်ီးေတာင္ငူကားလမ္းမွာေပါ့ေနာ္ လမ္းေတြဘာေတြလာတိုင္းထြာဖို႔ ဘာတို႔ညာတို႔ ဆိုၿပီးအေၾကာင္းျပၿပီး အမွန္မွန္ကေတာ့ ဒါေတြက စီမံကိန္းေတြလုပ္မယ္ဆိုလဲ က်ေနာ္တို႔နဲ႕ ညိွႏိုင္းဖို႔ဆိုတာ သေဘာတူညီထားၿပီး ျဖစ္တယ္ေလ ဒါေနာ္တို႔လဲ မသိဘူး ေနာက္က်ေနာ္တို႔လဲ အဲလိုမ်ိဳးမျဖစ္ခင္မွာ က်ေနာ္တို႔လဲ သူတို႔ကို လွမ္းၿပီးအေၾကာင္းၾကားတာဘဲေလ သူတို႔ဖက္ကေတာ့ ဘယ္သူလြန္တယ္ ဘယ္သူမွားတယ္ဆိုတာ သူတို႔သိမွာပါ။
ကူးဒူ။     ။  ဦးေဆာင္တဲ့ သူတို႔တပ္ရင္မွဴးနာမည္ေကာ သိလားဆရာ။
ေအာင္ဆန္းျမင့္။    ။ ေအာ္ အဲဒါကေတာ့ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြနဲ႕ နဲဲနဲ အတိအက်ေမးၾကည့္ေနာ္ က်ေနာ္တို႔ေတာ့  imformation share အျဖစ္ပ်က္ေလာက္ဘဲ က်ေနာ္ခုန ေဆြးေႏြးၾကရတာေပါ့ေနာ္ အတိက်ေတာ့ တပ္နာမည္ေတြ ေနာက္ တပ္မွဴးနာမည္ေတြကိုေတာ့ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြေမးလို္က္ေပါ့ ။
ကူးဒူ။   ။ ခုန ထိခိုက္သြားတယ္ ဆရာေျပာတာက ဟို အစိုးရတပ္ဖက္ကလား။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။     ။ ေအး အစိုးရတပ္ဖက္ကေပါ့ေနာ္ နည္းနည္းအထိအခိုက္ရွိသြားတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေျပာတာကိုး သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကိုျပန္ၿပီးေတာ့မွ အစည္းအေဝးမွာခ်ျပေတာ့ က်ေနာ္တို႔သိရတာေပါ့။
ကူးဒူ။   ။ ေနာက္ဒီအေပၚဆရာတို႔ ဘယ္လိုထပ္ၿပီးေတာ့ ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္လဲေပါ့ေနာ္။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။       ။  ေလာေလာဆယ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တကယ္တမ္း ဒီစစ္မွန္တဲ့ျငမ္းခ်မ္းေရးကိုသြားခ်င္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဦးႏွစ္ဖက္က ဒီအေသးအမြားေလးက အစေပါ့ တာဝန္ယူရမယ္ တာဝန္ခံရမယ္ နွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ကတိကဝတ္ ျပဳထားတဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ တကယ္တမ္းေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ က်မွတ္ဖို႔လိုတာေပါ့ ဒါကေတာ့ တစ္ဖက္တည္းကေနၿပီးမွ လုိက္နာၿပီးေတာ့ လုပ္ေနလို႔မျဖစ္ဘူးေလေနာ္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္မွာတာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။
ကူးဒူ။     ။ ေနာက္အရင္ကေပါ့ေနာ္ ဆရာတို႔ေဆြးေႏြးတဲ့ အခ်ိန္လဲ ဒီ တပ္ကိစၥနဲ႕ေပါ့ေနာ္ ဟို ဘယ္လိုအေျခအေနရွိလဲေပါ့ ဒီအရင္က ဆရာတို႔ေနာက္ဆံုးသြားေတြ႔ဆံုတဲ့အခ်ိန္ေလ ။
ဆရာေအာင္ဆန္းျမင့္။      ။ က်ေနာ္တို႔ဒီ ဂြ်န္လ ၉ရက္ေန႔က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာေတာ့ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္ေတြေပါ့ ေနာ္ အခ်က္ေတြက ေတာ့ ၁ ၊ ၂ ၊ ၃ ၊ ၅ ေတာ့ မေျပလည္ေသးဘူးေပါ့ေနာ္ ေနာက္တစ္ဆင့္ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးသြားမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ဘဲ ရေသးတာေပါ့ ဥပမာအားျဖင့္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီေဒသခံတပ္ေတြကို ျပင္ပက သြင္းလာတဲ့ တပ္မေတြ စကခ ေတြကိုျပန္ရုပ္သိမ္းဖို႔ေတာင္းဆိုတဲ့ အခါ ဒါက သူတို႔ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႕ေတာင္မွ မၿပီးႏိုင္တဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ တပ္ရင္းမွဴးနဲ႕ မၿပီးႏိုင္ရင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဆီ ထပ္တင္ျပရမဲ့ သေဘာရွိတယ္ ဆိုေတာ့ အဲဒါေတြမေျပလည္ဘူး ေနာက္ၿပီး လူထုကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ တပ္စခန္းေလးေတြ က်ေနာ္တို႔ ရုပ္သိမ္းေပးဖို႔ေျပာတာလဲ ဒါက ထပ္ၿပီးေဆြးေႏြးရမွာေပါ့ေနာ္ အဲလိုမ်ိဳးေလးေတြရွိတယ္ေလ ဆိုႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တပ္သြားလာ ဟိုခနလိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသြားမယ္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ရွိၿမဲရွိအတိုင္းဘဲေပါ့။
စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ကာလအခ်ိန္အခါမွာ အေသးအမႊားေလးကိစၥေတြကအစ အစိုးရႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလုံးက ေအာက္ေျခအထိက်မွတ္သြားဖို႕လိုအပ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္ခင္ဗ်။

No comments:

Post a Comment